Oliviero Toscani

Oliviero Toscani
Photographer
Indepensense

Masturbation is a practical activity practiced by everyone since always, and it doesn’t make you blind, as they told me it did when I studied with priests at school, on the contrary it serves as a way to see even better and also more in depth.
Masturbation is a creative action which helps develop the genital organs, which makes them more familiar to us, increase our confidence with them and expands our fantasy. Sometimes, masturbation satisfies us much more than certain wives and girlfriends.
Today technology permits us to masturbate not only physically, but virtually as well. The software and hardware offered by the market make it possible for us to masturbate continuously, developing our creative talents.
Technological masturbation is not a simple activity:
producing creativity that avoids the risk of homologation, is an exercise which very few are really capable of.
So, well done to Mastromatteo, who proposes and brings us something new through a masturbation that will surely never make him blind, on the contrary will help everyone see a bit better.


Oliviero Toscani
Fotografo
Indepensense

La masturbazione è un’attività praticata da tutti da sempre, e non fa diventare ciechi, come mi raccontavano quando studiavo in collegio dai preti; anzi, serve a vedere meglio e in modo più profondo. La masturbazione è un azione creativa che aiuta a sviluppare gli organi genitali, che ci fa familiarizzare e prendere confidenza con loro e approfondisce la nostra fantasia. A volte la masturbazione ci fa godere molto di più di certe mogli o fidanzate.
Al giorno d’oggi la tecnologia ci permette di masturbarci non solo più fisicamente, ma anche virtualmente. I software e gli hardware che il mercato offrono ci consentono masturbazioni a getto continuo, sviluppando il nostro talento creativo. La masturbazione tecnologica non è un’attività semplice: produrre creatività, scansando il rischio dell’omologazione, è un esercizio del quale pochi sono veramente capaci. Quindi bravo Mastromatteo, che ci propone e fa nascere qualcosa di nuovo attraverso una masturbazione che, sicuramente, non lo farà mai diventare cieco, anzi, permetterà a tutti di vedere un po’ di più.